torsdag 18 oktober 2007

Discodiplomati

Alla er försvarsintresserade som eventuellt inte begriper vad de senaste blogginläggen har att göra med försvarspolitik (och som tror att jag inte är vid mina sinnens fulla bruk här i Falköping), till er säger jag bara: Glöm inte Carl Bildts "discodiplomati" -långt mycket mer verkningsfull för freden än vapenförsäljning.



Tack YLE. Detta är ett inslag som i sig kan sägas vara fredsbevarande. Sänd ut dessa grabbar att uppträda inför vapenskramlare i vilken konfliktzon som helst och jag lovar, det blir lugnt. Om det sedan beror på chock eller plötslig känsla för vad livet kan ge, det lämnar jag till betraktaren att avgöra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

??!

Annika Nordgren Christensen sa...

Jamen han är ju så glad! Man kan inte låta bli att bli glad själv. Se bra hur han liksom känner att han måste hålla tillbaka, för det spritter så av glädje, där alldeles i början efter hoppen. Frågan är om det hade varit möjligt i TV idag (om det inte hade varit ironiskt menat) att de hade fått vara som de är?

Anonym sa...

Kors i taket, en seriös politiker med humor!