torsdag 12 juni 2008

Mååååål!

Försvarsberedningen har justerat sin rapport. Den är nu klar att överlämnas till försvarsministern i morgon. Därefter blir det presskonferens (webbutsänds på regeringens hemsida) och som grädde på moset skall vi genomföra ett seminarium i regi av Folk och Försvar.

Jag har varit med om det här nu 14 gånger under 13 års tid. Jag har hållt tyst om rapporternas innehåll fram till presskonferensen, så också denna gång.

Men jag kan ju säga så mycket som att det blir livat i morgon.

Bilderna i inlägget nedan illustrerar slutspurtsveckan ganska bra, om jag får säga det själv.

Längst ner till höger är det två trötta slitvargar i sekretariatet som ber för att vi skall gå i mål snart (Tommy Åkesson och Daniel Johansson). Längst ner till vänster ser Staffan Danielsson (c) och Gunilla Wahlén (v) ut som om de har tröttnat på Försvarsmaktens expert Michael Moore, men det är inte Michaels inlägg det är fel på utan det faktum att det är mitt i natten. Längst upp till vänster undertecknar jag slutligen rapporten medan Håkan Juholt (s) jobbar på ett gemensamt projekt som kommer att visa sig inom kort. Bilden i mitten är tagen när allt är klart och ordförande Karin Enström (m) skall signera. Till höger håller försvarsdepartementets expert HC Hagman humöret uppe på Else-Marie Lindgren (kd) med hjälp av choklad.

Inga kommentarer: