fredag 10 augusti 2007

Avdelningen för telemarketing

Många skriver om om hur tillvaron förpestas av försäljare som ringer upp och vill berätta om sina fantastiska erbjudanden, så det ämnet har jag hittills besparat er på denna blogg. Men nu kan jag inte hålla mig längre.

Ibland (trots NIX-registrering) får vi tre-fyra samtal om dagen. Ofta är det ingen i luren när man lyfter (de ringer upp många samtidigt och besvarar bara den stackare som hinner lyfta luren först). Jag ha dock aldrig varit med om följande förut:

Det ringer. Nummer från Östersundsområdet och jag tänker försäljare.
Jag: "Annika".
Inspelad mansröst: "Heeej, du har blivit uppringd för marknadsföringsåtgärder. Tyvärr kan vi inte behandla ditt samtal just nu eftersom vi är upptagna med aaaandra kunder, men om du dröjer kvar kan vi snart hjälpa dig".

Det var så dåligt att det nästan blir humor. Behandla mitt samtal?! Är det i ren självbevarelsedrift de inbillar sig att det är de som blir uppringda? Och bäst/värst av allt; hjälpa mig?

Inga kommentarer: